ورود/ ثبت نام

جهت ورود لطفا شماره موبایل خود را بدون صفر با فرمت صحیح نظیر 9121001234 وارد نمایید :

ورود / ثبت نام شما به منظره پذیرش قوانین برینور است.

brainor logo
ثبت نام سریع برای استفاده از تمام امکانات
  • حمایت از ما
  • سینما برینور
    لقمه کدها
  • مقالات
    کسب و کار توسعه فردی برنامه نویسی طراحی مولتی مدیا
  • محصولات آموزشی
    هفته تدوین مغز فرانت اند
    دوره های رایگان
  • سایر
    تماس با ما استخدام پرسش و پاسخ
ثبت نام / ورود

چرا نوش داروی کسب و کار شما تولید محتوا است؟!

(راهنمای تولید محتوا به روشی آسان)

مولتی مدیا
مولف :علی قادری سهی
29 دی 1401
زمان مطالعه : 6 دقیقه
راهنمای تولید محتوا برای جذب مخاطبان حداکثری

تولید محتوا چیست؟

گستره بزرگی از فعالیت‌ها را می‌توان تولید محتوا نامید، از نویسنده‌ای که در حال نوشتن رمان جدید خود است تا فردی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی از خود عکس و ویدئو منتشر می‌کند. به‌صورت کلی فرمت تولید محتوا را می‌توان به ۴ دسته تقسیم کرد.

دسته بندی تولید محتوا براساس فرمت

۱- متنی مانند همین مقاله؛
۲- تصویری مانند عکس و عکاسی؛
۳- صوتی مانند پادکست‌ها؛
۴- ویدئویی مانند فیلم‌های تبلیغاتی.


اما آنچه امروزه در تعریف تولید محتوا رایج است، به قلمرو انتشار آن برمی‌گردد، بدین معنا که این تولید محتوا برای انتشار در رسانه‌های دیجیتال مانند وب‌سایت، سوشال مدیا و غیره است.


چرا باید تولید محتوا کرد؟

همیشه یکی از سوالات پر تکرار دارندگان کسب و کارها این است که اصلا چرا باید تولید محتوا کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت هدف هر کسب و کار در قدم اول جذب مخاطب و در ادامه تبدیل مخاطب (مشتری راغب یا lead) به مشتری است و در نهایت هم تبدیل مشتری به یک مشتری وفادار و حفظ آن.
با در نظرگیری این سیکل سه‌گانه (جذب، تبدیل و حفظ مشتری) می‌توان گفت که هر کسب و کار برای بقا نیازمند جذب مخاطب است و یک روش مهم در جذب مشتری بالقوه (بازدیدکننده یا lead)، تولید محتوای جذاب است.


تولید محتوا یا تبلیغات، مسئله این است!

حتی با آشکار شدن اهمیت جذب مخاطب براساس تولید محتوای جذاب، متاسفانه هنوز بسیاری از افراد معتقدند به‌جای هدر دادن وقت خود یا کارمندانشان برای تولید محتوا، بهتر است روی تبلیغات هزینه کنند تا بتوانند بر این اساس مخاطب را جذب و احتمالا محصول خود را به فروش برسانند. در حالی که باید دانست تبلیغات به هیچ وجه جایگزین تولید محتوا نیست و تبلیغات تنها موجب جذب بخش کوچکی از افراد می‌شود که متوجه نیاز خود به یک کالای خاص شده‌اند و هم اکنون قصد خرید دارند، غافل از اینکه بخش زیادی از جامعه را مخاطبینی تشکیل می‌دهند که قصد جدی برای خرید ندارند و جذب این گروه ممکن نیست مگر با تولید محتوایی جذاب.
به زبان ساده‌تر ما مخاطب را با محتوای مناسب جذب می‌کنیم و علاوه بر سرگرمی سعی می‌کنیم با تکنیک‌های مختلف تولید محتوا مخاطب را با نیازهای خود آشنا کنیم. در این صورت اگر هنوز برای خرید مردد است با ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز او را ترغیب به خرید می‌کنیم. بنابراین همان طور که می‌بینید تولید محتوا نه تنها در مقابل تبلیغات نیست بلکه روش‌های تبلیغات ما را در رسانه های دیجیتال هدفمندتر می‌کند.

حرف مهم: تولید محتوا نه تنها در نقطه مقابل تبلیغات نیست بلکه روش‌های تبلیغات ما را در رسانه‌های دیجیتال هدفمندتر می‌کند.


دسته بندی مخاطبین و اهمیت تولید محتوا

با در نظرگیری یک کالای خاص برای یک کسب‌و‌کار می‌توان مخاطبان (مشتری راغب یا lead) را به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

دسته اول : هم اکنون قصد خرید این کالای خاص را دارند.
این دسته درصد بسیار کمی از جامعه هدف کسب و کارها را پوشش می‌دهند. به بیان دیگر اکثر مشتریان درست در همین زمان قصد خرید ندارند بلکه فرآیند تصمیم‌گیری آنها برای خرید اغلب در یک بازه مدت دار اتفاق می‌افتد و در این بازه برگ برنده دست کسب و کاری است که با تولید محتوا این مخاطب را به نوعی جذب و سرگرم نموده و در صورتی که مراحل اعتمادسازی به درستی انجام گرفته باشد مخاطب به احتمال زیاد از این کسب و کار خرید خواهد نمود.

دسته دوم : هرگز این کالای خاص را از شما نخواهند خرید.
به هر حال شما همه مخاطبان (مشتری راغب یا lead) خود را با تولید محتوا به مشتری تبدیل نخواهید کرد. بعلاوه ممکن است این دسته شامل رقبای شما نیز بشود. در کل باید گفت یک دسته کوچک از مخاطبان شما طیفی هستند که به دنبال آنالیز کسب و کار شما هستند. رسالت تولید محتوای با کیفیت شما برای این دسته بیشتر حکم برندینگ برای کسب و کارتان را دارد. همچنین ممکن است شما در نقش این دسته از مخاطبان برای کسب و کارهای رقیبتان باشید.

دسته سوم : نیاز به خرید این کالای خاص را احساس نکرده‌اند.
فرض کنید مثلا شما کفش‌های طبیعت‌گردی می‌فروشید، احتمال اینکه مخاطب شما همین الان چنین نیازی را احساس کند، کم است. اما جادوی تولید محتوای شما باید بگونه‌ای عمل کند که این دسته از مخاطبان که تعداد آنها قطعا خیلی زیاد است را جذب کند.
نکته مهم در تولید محتوا برای این دسته از مخاطبین این است که اگر سوشال مدیای شما محدود به عکس‌های محصول شما در ژست‌ها و مدل‌های مختلف است احتمالا نمی‌توانید این دسته از افراد را جذب کنید. در این مرحله شما علاوه بر عکس‌های محصولتان، نیازمند تهیه محتوای جذاب و سرگرم کننده هستید. این موضوع احتمالا برای شما هم رخ داده است، کافی‌ست از خود بپرسید کدام یک از صفحات زیر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال خواهید کرد؟

الف- صفحه‌ای که ۱۵۰ پست اخیر آن مربوط به عکس محصول و مشخصات آن است.
ب- صفحه‌ای که علاوه بر ارائه محصولات، شامل مسابقه، پیشنهادات شگفت‌انگیز و بسیاری محتوای تعاملی است که شما را صرف نظر از اینکه آن کالای خاص را بخواهید یا نه، علاقه مند به دنبال کردن آن صفحه کند.

اگر شما هم مانند من صفحه دوم را انتخاب می‌کنید، در این صورت باید اعتراف کرد که استراتژی تولید محتوا در این حالت جواب داده و این صفحه ممکن است در آینده نزدیک شما را به مشتری خودش تبدیل کند.

دسته چهارم : نیاز به خرید این کالای خاص دارند، اما هنوز به دلایل مختلف در خرید مرددند.
این دسته ممکن است به دلایل مختلفی هنوز تصمیم خرید خود را قطعی نکرده باشد. این دلیل ممکن است به علت شخصی داشته باشد و یا به محدودیت بودجه فرد بازگردد. در این صورت با تولید محتوای جذاب می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف، پیشنهادهای متقاعدکننده خود را ارائه دهید تا در یکی از همین آفرهای شما، خریدشان را انجام دهند.

تنلیغات یا تولید محتوا؟ کدام بهتر است اهمیت تولید محتوا برای جذب بخش بزرگی از مخاطبان (دسته سوم و چهارم)

کلام آخر : در پایان باید گفت تولید محتوا بخش انکارناپذیر توسعه هر کسب‌و‌کار است. به‌صورت جدی برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید و فراموش نکنید شما برای خودتان تولید محتوا نمی‌کنید، بلکه برای مخاطبانتان (target market) تولید محتوا می‌کنید و لازمه تولید محتوای جذاب این است که به درستی مخاطب خود را شناخته باشید و با پرسونای آن آشنایی داشته باشید. اینگونه است که براحتی می‌توانید نیازهای مخاطب خود را بشناسید و به‌صورت هوشمندانه برای آنها تولید محتوا کنید.

برچسب ها: مولتی مدیا کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

تاکنون کامنتی برای این مطلب نوشته نشده است، اولین نفر باشید که کامنت برای این مطلب را ثبت میکنید ✍🏼
جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • ۵ وبسایت برتر انتخاب رنگ و پالت رنگی
  • ۵ قالب حرفه‌ای مقاله‌ نویسی که تولید محتوا و سئو شما را بهینه می‌کند
  • استراتژی تولید محتوا
  • کدام فرمت تولید محتوا بهتر است؟
  • چرا نوش داروی کسب و کار شما تولید محتوا است؟!
  • ابعاد استاندارد بنر کانال یوتیوب به‌همراه فایل راهنما
دسته‌ها
  • توسعه فردی
  • برنامه نویسی
  • طراحی
  • کسب و کار
  • مولتی مدیا
در شبکه های اجتماعی ما رو دنبال کنید :
footer_logo

مدرسه برینور، آموزش های کاربردی، جامع و سازگار با نیاز بازار کار

محصولات آموزشی

هفته تدوین

دوره جامع مغز فرانت اند

صفحات اصلی

مقالات توسعه فردی

مقالات کسب و کار

ثبت نام

ورود به پنل

تماس با برینور
ارتباط با ما

trainig@brainor.ir

982144104506

© 1402 کپی رایت : کلیه حقوق برای مدرسه برینور محفوظ است